Friday, January 22, 2010

Malulah kalian...!!!

kali nie penulis ingin brkongsi satu artikel yg penulis terbaca dlm blog sahabat penulis...


Setahun sudah berlalu.. 27/12/08, satu tarikh keramat yg sangat diingati oleh seluruh dunia HANYA KETIKA ITU, namun tidak sampai setahun saja dengn mudah dilupakan.. Namun, tetap ada yg masih mengingati, malah membuat satu perhimpunan memperingati tarikh ini. Anda tidak perlu bangga dengan adanya perhimpunan ini, malah anda patut rasa sangat malu! mahu tahu kenapa?

Ini kerana perhimpunan memperingati Gaza itu bukan diadakan di negara Islam, tetapi di London!

Jadi, bagaimana anda? Saya boleh jamin, 8/10 drpd pembaca sekalian sudah lupa akan tragedi 27/12 ini bukan? Heh, inikah yg kita banggakan sebagai seorang Islam..? Apa yg berlaku senang saja dilupakan . Hampeh! McD & KFC pun dah penuh.. Tak kira lagi Starbuck dn Nike.. (ozz.. asal tibe NIke?)..

Meskipun saya pernah mengatakan, sumbangan kewangan kita langsung tak menjadi kepentingan kepada Israel, namun itu semua simbolik kepada sikap kita yg menunjukkan kita memang sudah lupa akan Palestin.. Yang masih ikut ideologi Yahudi sambil kononnya membela nasib Palestin tak kurang juga.. Semuanya menghampakan..

-McD,KFC,Starbucks,Nike,Nokia,Nestle,Kraft,Coca-Cola,Pizza Hut,Disney,Kit-Kat,Nescafe, arghh!- Susah bukan?

yg berideologikan hedonisme, cara hidup org kafir?

-Akademi Fantasia,MyStarz LG,Raja Pop,Tom-Tom Bak,Macam2 Aznil,Sehati Berdansa,Malysian Idol,One in A Million, ARghhh!- Memang susah gile nak mati.. kan?

"Dunia itu penjara bagi orang mu'min dan syurga bagi orang Kafir. Akhirat pula penjara bagi orang Kafir dan SYurga bagi orang mukmin"

No comments:

Post a Comment